Aankomst in SD - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Desiree Hoppener - WaarBenJij.nu Aankomst in SD - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Desiree Hoppener - WaarBenJij.nu

Aankomst in SD

Blijf op de hoogte en volg Desiree

06 Februari 2013 | Verenigde Staten, San Diego

Hey,
Daar ben ik weer , nu vanuit San Diego (VS).
Maandagochtend zeer vroeg met mijn ouders naar Schiphol vertrokken. Daar na wat problemen met mijn achternaam kunnen inchecken en na nog een klein ontbijtje vertrokken naar het vliegtuig. Ik zou in een stuk naar LA vliegen en na een uur te laat vertrokken te zijn omdat het vliegtuig wat brandstof problemen had , toch op tijd aangekomen in LA. In de VS wordt je bagage niet in een keer doorgeleverd dus na het ophalen van mijn bagage op naar de volgende vlucht (vraag me af hoe ik dit op de terugweg moet doen aangezien ik dan net iets meer heb dan een uur om over te stappen). De vlucht van LA naar San Diego huurde heel kort. Ik denk echt dat we lange hebben getaxied dan gevlogen.

Terwijl het in LA superwarm was (toen het 15 graden was), was het in San Diego met 14 graden best koud. Ik was tegen die tijd ook vrij moe dus heb lekker decadent een taxi genomen naar mijn hostel. Het hostel heeft wat prijzen gewonnen vroeger en het is dus best prima, maar niks buitengewoons. Wel kan je 's ochtends zo veel pannenkoeken eten als je wilt (het ontbijt is inbegrepen):) Maandagavond behalve boodschappen eigenlijk niet zo veel gedaan.

Vandaag (dinsdag) stond in het teken van dingen regelen. Eerst langs de universiteit om me te registreren. Daarna verschillende telefoonwinkels af op zoek naar een provider waarbij je van maand tot maand kan betalen. Bij de 3e provider was het eindelijk raak, en ik ben nu dus in bezit van een amerikaans nummer. Ook maar een soort ov kaart geregeld, maar nog geen pas erop gezet want die gaat in de dag dat je het koopt (nee dat kan geen dag later ingaan ook al had ik al een papieren kaart voor vandaag).

Oh ik heb ook al een kamer geregeld, heb m nog niet gezien maar as zaterdag kan ik er al in. De kamer ligt in een vrij rustige wijk, en die wijk ligt tussen de stranwijken en de wijk waar ik onderzoek moet doen, dus dat leek me wel redelijk .

Morgen moet ik volgens mij weer om 9u op de uni zijn, wat erg vroeg op betekend, om nog wat dingen te regelen en dan ga ik misschien daarna wel even kennismaken met de mensen waar ik onderzoek ga lopen.

Na woensdag heb ik hopelijk een paar dagen waarbij ik de stad nog lekker kan ontdekken en niet zo veel hoef te regelen;) En hopelijk heb ik dan de komende tijd spannende onderzoeksvragen te posten , en niet zo saai te zijn ;)

Kus

  • 06 Februari 2013 - 23:44

    Dorine:

    Heee Des!
    Whoohoee wat chil dat je ook al een kamer hebt kunnen regelen :). Je bent er pas enkele dagen en al superveel geregeld :D!
    Superleuk om deze berichtjes te lezen! Ik kijk uit naar de volgende...
    XXXXXXXXX

  • 07 Februari 2013 - 19:12

    Thera Van Den Hurk:

    een wat late reaktie van mij, want ik had t gisteren al gelezen.
    Heb je deze week nog een beetje vrij? geniet er maar van.
    Heb je je nieuwe huisgenoten al gezien?
    xxxxx mam

  • 08 Februari 2013 - 10:27

    Lotte:

    Hey Des,

    tof van je kamer! Is het ook allemaal te doen met de prijs en heb je nog huisgenoten?
    Laat ff je tel nr zien:)
    en binnenkort skypen?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Desiree

Actief sinds 08 Nov. 2011
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 10404

Voorgaande reizen:

23 Juli 2014 - 31 Augustus 2014

Tanzania

04 Februari 2013 - 14 Augustus 2013

Onderzoeksstage San Diego

10 November 2011 - 14 Januari 2012

Australië

Landen bezocht: