Over de helft - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Desiree Hoppener - WaarBenJij.nu Over de helft - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Desiree Hoppener - WaarBenJij.nu

Over de helft

Blijf op de hoogte en volg Desiree

23 Mei 2013 | Verenigde Staten, San Diego

Hey,
Inmiddels ben ik alweer ruim 3 maanden in San Diego, dat betekent dat ik over de helft ben! Nog minder dan 3 maanden voor dat ik weer in het natte Nederland ben. Ik moet zeggen dat ik daar nu nog niet echt naar uitkijk, Hoewel er natuurlijk wel momentjes zijn dat ik dingen/vrienden/familie uit NL een heel klein beetje mis. Maar over het algemeen vermaak ik me veel te goed om daar lang bij stil te staan!

Na even terug gekeken te hebben waar we ook alweer waren gebleven, weet ik ongeveer waar ik verder moet. Mijn ouders waren terug in Nederland. Die week daarop zijn we naar de tweede thuiswedstrijd van de San Diego Padres (het lokale baseball team) gegaan. Die honkbalspelers hebben pas echt een druk seizoen! Als je bedenk dat die voetballers in Nederland al zeuren als ze 2 keer per week een wedstrijd spelen!.. Bij honkball is het dus zo dat er drie dagen achter elkaar tegen hetzelfde team wordt gespeeld (waar dat goed voor is snap ik ook niet helemaal, maar meer kans om van elkaar te winnen zeggen we maar). En dan is het door naar de volgende tegenstander om daar weer 3 dagen bezig te zijn. Zo gebeurd het dat er dus bijna elke dag wel een baseball game te zien is. Nu terug naar de wedstrijd waar wij heen gingen. Een thuiswedstrijd tegen de LA Dodgers en de eerste wedstrijd hadden de Padres gewonnen. Het was heel duidelijk dat het de tweede wedstrijd was, het stadion zat bij lange na ook niet vol. Wij hadden best goede plaatsen en een meisje was Amerikaans en kon ons dus de regels uitleggen die wij niet helemaal snapten. Helaas liep het niet zo goed tijdens onze wedstrijd en stonden de Padres de hele tijd achter, maar op het einde werd het toch nog spannend. Helaas wel met 3-4 verloren. Een beetje teleurgesteld naar huis dus.

Eind April was het natuurlijk Koninginnedag. Ook in Nederland is een Hollandse community actief en op de zaterdag ben ik samen met Felicia en Astrid (ook een Nederlandse maar al lange tijd in Amerika) naar de potluck gegaan (iedereen neemt wat te eten mee) ik onze oranje kleding. Het was heerlijk weer om een beetje te picknicken en we hebben genoten van de stroop wafels, dropjes, appeltaart en alle andere lekkernijen. Bij de verloting heb ik een mand gewonnen met dropjes, wilhelmina pepermunt thee en nog wat dingetjes. Zo grappig, ik had maar twee lootjes gekocht en sommige mensen hadden er wel 20! De echte laaste Koninginnedag dus moeten missen, maar ook in San Diego dus genoeg oranje gezien en me prima vermaakt.

Hetzelfde weekend van Koninginnedag een verjaardagsbrunch van een PhD op het lab gehad. Zijn verloofde had een hele dag bijna verjaardagsviering gepland. s Ochtends tot s middags brunch bij Lips. Een grote travestietentent. Het eten was niet waard wat je er voor betaalde, maar dat was natuurlijk niet het belangrijkste, dat was de show. Menig dollarbiljet werd naar die man/vrouwen gegooid. Er waren verschillende acts waarbij elke keer een nummertje werd geplaybackt. erg leuk om een keer meegemaakt te hebben, er was zelfs een zwangere Cher, maar het was genoeg om een keer te zien.
Na de brunch was het door naar Babycakes , dat zit in Hillcrest en is een gaybar met best harde muziek en overheerlijke cupcakes! Echt ik ben er een klein beetje verslaafd aan en ik snap dus stiekem ook wel waarom alle broeken toch een klein beetje strakker zitten!
Al met al een goede verjaardagsviering die zo dus bijna de hele dag duurde.

Het volgende hoogtepunt was natuurlijk mijn verjaardag. Vrijdagavond na werk en wat gegeten te hebben vertrokken we naar het vliegveld en na een uur in het vliegveld te hebben gezeten landen we in Las Vegas. We hadden van tevoren met een clubpromotor geregeld waar we allemaal heen wilden, en op vrijdag moesten we voor middernacht in de club zijn om nog gratis naar binnen te kunnen. De tijd die we nodig hadden om naar het hotel te komen was helaas wat langer dan gepland, dus we hadden zeer weinig tijd. Ik denk dat 3 vrouwen zich nog nooit zo snel hebben omgekleed, maar wonder boven wonder en met behulp van een snelle taxichauffeur kwamen Asma, Felicia en ik toch op tijd aan bij 1OAK (one of a kind, ja hier deden wij ook heel lang over om dat uit te vinden). In Vegas is het ongeveer verplicht om hakken te dragen, dus na heel kort Ne-yo te hebben gezien werd het toch tijd om onze pijnlijke voetjes te laten rusten. In ons hotel aangekomen besloot Felicia toch dat ze een foto wilde achter een slotmachine en daar deed ze dus maar een dollar in... en ze won meteen 100$ ! Wat een geluk!

De volgende dag lekker in de hitte de Strip bewandeld en af en toe een casino ingedoken om een beetje af te koelen, want buiten was het toch wel heet. Na een gigantische fotoshoot in de M&M winkel en nog een stukje te hebben gelopen, werd het tijd om terug te gaan en ons klaar te maken voor de Cirque du Soleil voorstelling en het stappen daarna. De voorstelling was fantastisch en het uitgaan was ook heel leuk. Lekker op onze blote voeten/ sokken gedanst, want onze promotor vond toch niet dat we op sandaaltjes konden komen aanzetten, we moesten echt hakken aan. Om 12 uur lekker mijn verjaardagsmomentje gepakt en nog lekker even gedanst.

Zondag ingepakt en toen op weg naar Tao Beach, een day club met een zwembad(je). Daar heb ik vooral lekker gezeten/ gelegen en genoten, want was toch wel erg moe. Daar dus bijna de hele middag geweest, toen snel wat bij het Hardrock Cafe gegeten en toen bagage opgehaald en toen was het tijd om terug te gaan naar het vliegveld. Echt een fantastisch verjaardagsweekend gehad!

Inmmiddels zijn we alweer bijna twee weken verder en ik maak genoeg leuke dingen mee, af en toe bootcamp, sporten, uit eten, uitgaan.
En doordeweeks nog elke keer op het lab.
Moet nu een andere test doen waar ik niet zo blij mee ben, maar misschien komt dat omdat ik dit gewoon nog niet heb geleerd en het daarom allemaal wat lastiger is. We zien wel hoe het loopt de komende tijd. En nu word het echt tijd om te gaan eten.

Kusss

• 23 Mei 2013 - 11:56

Sab:

love it!!! :D

• 23 Mei 2013 - 23:43

Vic:

Mooi verhaal en mooie foto in Vegas. Je plezier spat er van af.
    XX

• 17 Juni 2013 - 18:11

Manouk:

heey des!
    Geen Hangover taferelen in Las Vegas? Klinkt echt suuuper vet! Snel weer een nieuw verhaaltje:P