Eerste weekjes - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Desiree Hoppener - WaarBenJij.nu Eerste weekjes - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Desiree Hoppener - WaarBenJij.nu

Eerste weekjes

Door: Desiree

Blijf op de hoogte en volg Desiree

17 Februari 2013 | Verenigde Staten, San Diego

Hey iedereen,
Inmiddels heb ik er alweer bijna twee hele weken op zitten in San Diego. Ik moest even terugkijken maar zie dat ik bij woensdag was gebleven. Die dag stond 's ochtends een oriëntatie op het programma. Bij die oriëntatie waren echt super veel mensen aanwezig die allemaal bij UCSD (de universiteit) onderzoek gaan doen. Wel zou bijna iedereen op de campus gaan werken en 'mijn' lab zit in een andere wijk, dus deze mensen zou ik waarschijnlijk bijna niet tegenkomen.
Donderdag kon ik eindelijk het juiste gebouw vinden en had ik mijn eerste rondleiding op het lab. De eerste indruk was anders dan ik had verwacht, ik wist ook niet zo goed wat ik me bij een lab moest voorstellen..Maar de mensen op het lab leken in ieder geval erg aardig. Er lopen hier ook veel verschillende nationaliteiten rond, dus er zitten ook een paar nederlanders. Er zit hier ook een jongen (Kees) die ook in utrecht studeert en ook zijn onderzoeksproject hier doet. Erg leuk:)

Vrijdag heb ik meteen al geleerd dat het lab niet alleen onderzoek doet, maar dat er als het werk voor die week klaar is, er ook tijd is voor happy hour. Rond een uur of 6 in een bar in de buurt van hillcrest kon ik met nog meer labgenoten kennismaken. Het was een geslaagde avond.

In het weekend heb ik eindelijk een fiets gekocht. Fietsen is hier op sommige (nou ja eigenlijk best veel) plaatsen wel met gevaar voor eigen leven, maar er zijn ook veel meer fietspaden dan ik had verwacht. Wel is het landschap erg heuvelachtig, wat het fietsen soms best wel zwaar maakt.
Ook ben ik vorige week verhuisd naar Old Town, een vrij toeristische wijk, waar eigenlijk niks gebeurd, maar die wel vrij dicht bij het lab ligt. Het appartement heeft 4 kamers (momenteel is er een nog leeg) en is vrij klein. Maar heeft wel alles wat je maar nodig hebt, tot een rijstkoker aan toe. Ik heb een jongen en een meisje als huisgenoten. De jongen zie ik niet zo veel maar lijkt me prima, maar Gina is echt heel erg leuk. Met haar en wat vrienden van haar ben ik zaterdag ook meteen uitgegaan. We gingen naar een wijnbar, maar dat bleek uiteindelijk gewoon een soort club, wat mij wel goed uitkwam;)

En toen was t tijd om met t echt leven te beginnen. De eerste week op t lab was erg spannend, maar is goed bevallen. De mensen zijn erg aardig en nemen tijd om je dingen uit te leggen. De kennismaking met de muizen is niet vlekkeloos verlopen. Ik heb al wel een paar beten opgelopen, hopelijk blijft het wel bij deze hapjes.

Het weer schommelt hier trouwens best wel. Voor San Diego was t tot vrijdag best koud (zo'n 14 graden) maar vandaag (zaterdag) ben ik voor het eerst naar het strand gegaan, hoewel ik nog niet het water in zou willen gaan want dat is wel heel erg koud.

Ok dat was t weer even voor nu ;)
xx

  • 17 Februari 2013 - 11:26

    Eva:

    Haaa des!! Het klinkt allemaal heel leuk, ook super fijn dat t gelukt is met t regelen van een kamer
    Kan me voorstellen dat t eerste weekje lab super spannend was! Ben je savonds helemaal kapot of heb je wel nog energie om dan dingen te doen? Heel veel dikke knuffels vanuit Utrecht!!

  • 17 Februari 2013 - 14:51

    Daan De Jong:

    Leuk om te lezen Desiree! Lijkt me een heel gedoe om alles te regelen daar. Amerikanen zijn best wel stug of niet? Veel succes op het lab en hopelijk bijten de muizen je niet vaker. Oh en waar zijn nou die spannende onderzoeksvragen? ;) groeten aan Kees!

  • 18 Februari 2013 - 17:23

    Daphne:

    Heej Dez! Zo te lezen gaat het heel goed met je! Wel jammer van het weer, had t daar wel warmer verwacht. Maar ik geloof dat dat wel goed gaat komen;). Wat leuk dat je gelijk met je huisgenoot en vrienden bent gaan stappen en wel chill dat je dicht bij het lab woont, hoef je niet zo vroeg op:P. Heel veel plezier en ik kijk uit naar je andere verslagen!

  • 19 Februari 2013 - 12:54

    Marlieke:

    Wauw al zoveel geregeld! Wat goed zeg. En super fijn dat je een heel leuk huisgenootje hebt, dat is wel een fijn startpunt kan ik me zo voorstellen :).
    Wanneer beginnen je lange werkdagen en het serieuze leven? Begin je je al een beetje thuis te voelen?
    Hier zijn voornamelijk grijze dagen, gister scheen de zon in de ochtend maar verder vind ik er nog nie zoveel aan ;). Donderdag kroeggala en ik vond t stoooom dat jij er niet bij bent! Haha.
    Ik heb me aangemeld op de mailinglist zodat ik al je verhaaltjes kan lezen.
    Heel veel plezier weer komende dagen en tot gauw sprekens!!! xxx

  • 01 Maart 2013 - 12:17

    Esther:

    Heej Desiree! Ik ben net zelf terug gekomen van vakantie dus heb net pas al je verhalen gelezen. Fijn dat het allemaal zo goed gaat en dat je snel alles op de rit hebt gekregen :) Ook chill van je huisgenootje en dat het klikt met andere "labmensen" :) Succes en veel plezier de aankomende eerste echte weken werk ;) liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Desiree

Actief sinds 08 Nov. 2011
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 10397

Voorgaande reizen:

23 Juli 2014 - 31 Augustus 2014

Tanzania

04 Februari 2013 - 14 Augustus 2013

Onderzoeksstage San Diego

10 November 2011 - 14 Januari 2012

Australië

Landen bezocht: