Bijna 5 maanden weg - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Desiree Hoppener - WaarBenJij.nu Bijna 5 maanden weg - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Desiree Hoppener - WaarBenJij.nu

Bijna 5 maanden weg

Door: Desiree

Blijf op de hoogte en volg Desiree

02 Juli 2013 | Verenigde Staten, San Diego

Hey,
Na veel aandringen van verschillende vriendinnetjes/ familie dan toch maar een nieuw reisverslag.

Ik blijf het hier maar zeggen, maar het is ook echt waar: de tijd gaat zooooo snel!. Zoals de titel zegt ben ik alweer bijna 5 maanden in San Diego. Nog 6,5 week en dan ben ik weer in Nederland.

Van die 6,5 week ben ik nog 4 weken bezig op het lab en hopelijk heb ik dan mijn verslag (grotendeels) af. Een week geleden heb ik mijn laatste testen gedaan met de muizen en nu is het vooral data-analyse en het schrijven van het verslag. Hele dagen ben ik nu naar cijfertjes aan het staren en allemaal dingen aan het invoeren en berekeken met een statistiekprogramma. Aan het eind van de dag kan ik nu echt geen nummers meer zien. Ik ben wel blij klaar te zijn met het testen. De laatste week wisten toch een paar muizen me vrij onverwacht weer te pakken te krijgen waardoot er wat hapjes uit mijn handschoenen (en vingers) verdwenen.

Sinds mijn laatste verslag ook weer genoeg leuke dingen gedaan. Een potluck (iedereen neemt iets te eten mee) gehad bij een fantastisch huis van een of andere professor dat uitzicht had op op een soort canyon die tot de zee liep. Naar torey pines geweest, en daar de torrey pines bewonderd (de vrucht van deze boom is eetbaar, maar aangezien er niet veel van was is dit nooit een 'mayor food group' geworden).

Ook heb ik met veel collega's van het lab meegedaan met een 5 kilometer (hard)loopevenement. Was heel leuk, de finish gelukkig gehaald. Daarna hebben we ons team beloond met heerlijke pizza, ja we hadden toch wel 5 kilometer hardgelopen.

Ook zijn we weer opnieuw naar Mexico, een andere trip dan vorige keer. Niet 's avonds laat om uit te gaan, en niet lopend, maar overdag met de auto. Het was weer geen probleem om Mexico in te komen. Daar naar een overdekte markt geweest, waar ze allemaal eten hadden wat ik niet kende. Daar cactus geprobeerd (dat smaakt een beetje zurig) en allemaal andere etenswaren bewonderd. Nog naar het centrum geweest en een gallerij bezocht. En toen waren we toch wel weer moe. Dus besloten om terug te gaan. En dat was natuurlijk een grote file. Over een paar kilometer, drie-vier uur gedaan. Gelukkig wisten we ons in de auto wel te vermaken. Langs die file lopen naemlijk allemaal Mexicanen van alles te verkopen. Ze kan het soms zo gek niet bedenken. Chips, churros, drinken, maar ook beelden van kleine kinderen, schilpadden en een gigantische goudkluerige kopie van het laatste avondmaal. Als je nog niet genoeg souvenirs had, dan kon je alles nog wel krijgen. Voor een souvenirtrip in Mexico hoef je dus eigenlijk je auto niet uit.
Na zeer lange tijd dus eindelijk bij de grens aangekomen. In een auto de grens over was toch makkelijker dan lopend. Alle paspoorten en bijbehorende formulieren werden gecheckt, maar toen mochten we ook meteen doorrijden.

het volgende weekend was het plan om naar een dogsurf event te gaan. Ja je leest het goed: surfende honden. Helaas was het surfen voor de honden al afgelopen toen wij aankwamen. Toen zelf maar naar een ander strand gegaan om nog even van het lekkere weer te genieten. En de volgende dag gaan Suppen. Dit stand up paddleboarden is een hele rage en wij dachten dat we dat ook maar moesten proberen (met een groupon natuurlijk). Het ziet er heel relaxed uit, maar het is toch best zwaar. Je staat dus op een groot surfboard je met een paddle voort te bewegen. Vooral maan schoeder vonden het wel een beetje zwaar. Na een uur zei onze instructrice dat het wel goed ging en toen ging ze er vandoor, wij mochten onze eigen weg terugvinden. Dat lukte gelukkig wel, maar het was nog best een eind om terug te komen.

Afgelopen weekend naar de San Diego fair geweest. Een fair is eigenlijk wat wij verstaan onder een kermis. Alleen met veel meer eten (we blijven toch in amerika). Er is dus ook typisch 'fair food'. Gigantische turkey legs en hotdogs en dergelijke maar dat bedoel ik niet. Nee typisch voor op de fair zijn funnel cakes (een soort oliebolsliert met slagroom en banaan/ aardbij en siroop), en deep fried vanalles: deep freid hotdogs, deep fried bacon, deep fried butter, deep fried snickers etc. En aangezien we toch op de fair waren moesten wij er toch ook echt aan geloven. De keuze viel op de deep fried oreos. Geen idee wat we zouden krijgen. Het bleek dus een oreo (typisch amerikaans koekje maar ook in nederlnad te krijgen , eigenlijk 2 zwarte koekjes met zo'n wit laagje ertussen) met een soort oliebol eromheen te zijn. De oreo wordt daardoor ook helemaal warm. Het was een stuk minder vies dan wij hadden verwacht in ieder geval.

Ook nog een ritje gedaan in een miniachtbaan (waardoor ik een paar blauwe plekken heb opgelopen, maar daar had voor de rest niemand last van). en nog wat andere typische kermisspelletjes gedaan. Een erg geslaagde dag. De ik 's avond heb afgelsloten door naar de bioscoop te gaan.

Dat is ook iets wat ik de laatste tijd ontzettend veel heb gedaan. Maar deze film (White house down) was echt heel leuke, een soort actiefilm maar met wel veel komische momenten.

Afgelopen zondag lekker naar het strand geweest. De grote grap van het weer in San Diego blijft toch dat het doordeweeks vaak schitterend is (als ik achter de computer op het lab zit of aan het testen ben). Maar dat de weekenden dat vaak grij zijn. Afegelopen zondag begon ook erg grijs, maar rond een uur of 1 was het weer helder en erg warm. Nog niet in de zee gezwommen (die is hier heel koud). Maar dat gebeurd nog wel als de weekenden goed blijven.

Nu weer verder met mijn verslag schrijven.

Tot snel!

  • 03 Juli 2013 - 10:40

    Sab:

    Leuk Dez!!!! Geniet er nog van de laatste weken, tijd gaat heel snel!!! xx

  • 04 Juli 2013 - 09:50

    Nadine:

    Jaaa leuk! Eindelijk weer n verhaaltje :) Ik ben in ieder geval blij dat het nog maar een paar weekjes zijn, maar dat is voor jou denk ik wel wat anders! Geniet er nog even van en doe nog zo veel mogelijk typisch Amerikaanse dingen (heb je al eens Sloppy Joe's gegeten?? en iets van Cold Stone ijs gegeten? Je blijft toch in Amerika, dat al het spannende met eten te maken heeft..) !!

  • 05 Juli 2013 - 12:41

    Marleen:

    Dez! Hartstikke leuk om weer even te lezen! Geniet van je laatste weken! Liefs uit Zwolle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Desiree

Actief sinds 08 Nov. 2011
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 10393

Voorgaande reizen:

23 Juli 2014 - 31 Augustus 2014

Tanzania

04 Februari 2013 - 14 Augustus 2013

Onderzoeksstage San Diego

10 November 2011 - 14 Januari 2012

Australië

Landen bezocht: