Reis en eerste dagen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Desiree Hoppener - WaarBenJij.nu Reis en eerste dagen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Desiree Hoppener - WaarBenJij.nu

Reis en eerste dagen

Door: desireehoppener

Blijf op de hoogte en volg Desiree

13 November 2011 | Australië, Sydney

Hey allemaal,

Hier mijn eerste berichtje op mijn waarbenjij. Laat ik maar hopen dat dat goed gaat.

Nadat ik woendag eindelijk mijn scriptie helemaal af had en beoordeeld was kon ik snel de laatste dingen regelen en afscheid nemen van wat vriendinnetjes. Donderdag zou de reis naar australie gaan beginnen. Donderdagochtend kwamen mijn ouders naar utrecht om de laatste spullen in te pakken en mij naar Schiphol te brengen. We waren daar best op tijd, en we hebben dus eerst nog lekker wat gedronken voordat ik naar de gate moest gaan.
Mijn vlucht vertrok om half 3. Ik zou vliegen met de emirates, en was benieuwd hoe die vliegtuigen zouden zijn. De stoelen waren in de economy clas niet erg groot, waarschijnlijk gemaakt voor aziaten, maar hadden wel per stoel een schermpje waar je uit meer dan 100 films en series kon kiezen. Dus op weg naar Dubai, waar mijn eerste stop zou zijn, ook goed gebruik van gemaakt.
Omstreeks 12 uur savonds lokale tijd aangekomen in Dubai, gelukkig was de Duty free shopping area ook snachts geopend, dus ik hoefde me niet te vervelen, mijn vlucht zou pas om 9 uur weer vertrekken. Uiteindelijk maar wat proberen te slapen. Ook lang op zoek geweest naar een internetcafe en uiteindelijk 8 computers gevonden , en dat op zo'n gigantisch vliegveld..
Iets na 9 vertrokken richting bangkok, mijn tweede stop. Lunch en avondeten was beide kip (ja ik eet geen vis, dus er was weinig keus) en met mijn kip avondeten de eerste vlucht had ik dus een kipoverdosis opgelopen (en dan toch een McChicken halen in sydney..vreemd).
In bangkok moest ik haasten, we hadden maar een uur voordat het vliegtuig weer zou vertrekken , maar we moesten wel door de douane. Het was allemaal best slecht aangegeven, dus dat was wel echt vervelend, toch weer in het vliegtuig naar sydney weten te geraken.
Tijdens deze vlucht kreeg een man 2 rijen achter mij een toeval, dus dat was best naar.. Denk gelukkig wel dat alles uiteindelijk is goedgekomen.
s Ochtend aangekomen in sydney en meteen maar een australische sim gekocht. Toen via de mac richting freshwater, een wijk van sydney, waar mijn gastgezin is.

s Middags aangekomen bij het huis waar ik de komende 5 weken zal blijven. Het is qua ontwerp echt een strandhuis, erg licht en erg open. Ik heb mijn eigenn kamer, wat wel erg fijn is. Het gastgezin bestaat uit een moeder (Rosanna) een dochter (Isabella) en nog een andere student (Toshi). Het huis is eignlijk een kleine boerderij, er zijn 2 kippen, een vogel, een hond en een kat.
Zaterdag met Rosanna en een vriendin van haar de hond uit gaan laten richting freshwater beach, smiddags hard gevochten tegen de slaap, maar toch maar even op bed gaan liggen om 16u, met het plan om even 2 uurtjes te liggen. En toen werd ik om 22u wakker, oeps.. Hele huis was al donker (poe die gaan vroeg slapen) en dus besloten meteen maar verder te slapen.

Vandaag (zondag) eerst ontbeten en toen door Rosanna naar Manly (andere wijk) gebracht. Daar wat rondgelopen. De Nippers (hele jonge rescue swimmers) verschillende wedstrijdjes zien houden, was wel leuk om te zien. sMiddags terug, Rosanna wilde naar een shopping mall, maar uiteindelijk toch niet gegaan. Winkels zijn hier niet lang geopend, ze sluiten vaak al rond 5u oid, maar er is wel veel open op zondag.
Nu weer terug naar Manly gelopen, Rosanna haar computer is kapot, dus ik heb daar geen internet, best vervelend.

Morgen mijn eerste schooldag, best spannend. Moet helaas wel erg vroeg op, vandaar dat ze misschien zo vroeg gaan slapen.

Tot slot een paar australische dingen.
- Het is logisch dat de bus aan de linkerkant van de weg stopt (geef de vermoeidheid maar de schuld dat ik het gevaarlijk vond dat de bus aan de verkeerde kant = links stopte, ja australiers rijden inderdaad links)
- In Australie mag je maar 4 minuten douchen, komt door de droogte, maar aangezien het hier super benauwd is, is het niet echt geweldig dat je maar zo kort mag douchen.
-Owja heb mijn eerste water dragon (een reptiel leguaanachtig dier)gezien

Ben benieuwd hoe de rest van de week word, hoop ook dat is snel van mijn jetlag af ben. Ben nu ontzettend moe (het is half 6), dus moet nog even voordat ik weer mag slapen;)

Tot snel
x

  • 13 November 2011 - 09:07

    Dorine:

    Hee Des!
    Leuk deze update:D! ik blijf je volgen!
    Liefsx
    Do

  • 13 November 2011 - 10:29

    Sabine:

    Jeeeej Dez kan niet wachten op meer :D en gefeliciteerd met je scriptie beoordeling, nerd haha :D! Enjoy it there sheila ;) xx

  • 13 November 2011 - 11:34

    Ralf:

    Leuk verhaal! Ben benieuwd naar je eerste vogelbekdier Dus foto als je die ziet!

  • 13 November 2011 - 13:43

    Jolien:

    Leuk verhaal Dez!! Ben benieuwd wat je daar allemaal gaat ondernemen!! Wordt zeker geweldig!!
    xxx

  • 13 November 2011 - 15:52

    Mar:

    Hey!!!
    Super gaaf!! Leuk om wat van je te horen. Je gaat vast een super gave tijd tegemoet! Geniet ervan!
    Kus Marleen

  • 13 November 2011 - 19:07

    Manouk:

    Jeuj leuk verhaaltje! Wio maar 4 min douchen, dat wordt lastig met dat lange haar van jou...:P Ben benieuwd naar je 1e schooldag!

  • 17 November 2011 - 20:00

    Eva:

    Jo chick! Ik reageer nu op deze en dan ga ik zo je tweede lezen en dan reageer ik daar ook op, mwhaha. Wat naar van die man die een toeval kreeg, als je zo net alleen op weg bent lijkt me dat best eng. En goed om te horen dat je je vermaakt heb tijdens je 9uur durende stop! Dikke kusjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Desiree

Actief sinds 08 Nov. 2011
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 10402

Voorgaande reizen:

23 Juli 2014 - 31 Augustus 2014

Tanzania

04 Februari 2013 - 14 Augustus 2013

Onderzoeksstage San Diego

10 November 2011 - 14 Januari 2012

Australië

Landen bezocht: