03-01-01 Fraser Island, Brisbane en Byron Bay - Reisverslag uit Cairns, Australië van Desiree Hoppener - WaarBenJij.nu 03-01-01 Fraser Island, Brisbane en Byron Bay - Reisverslag uit Cairns, Australië van Desiree Hoppener - WaarBenJij.nu

03-01-01 Fraser Island, Brisbane en Byron Bay

Door: desireehoppener

Blijf op de hoogte en volg Desiree

03 Januari 2012 | Australië, Cairns

Hey allemaal,

Gelukkig nieuwjaar nog allemaal!!! Hoop dat iedereen een leuke avind heeft gehad?

Ok waar was ik? Owjah ik Hervey bay. Dinsdag weer heerlijk op tijd opgestaan, omdat mijn tweedaagse tour op Fraser Island zou beginnen. Ik had ervoor gekozen dat ik zelf niet hoefde te rijden, dus ik deed een tour met een 4WD bus. Fraser Island is het grootste zandeiland ter wereld, maar het bestaat niet alleen uit zend gelukkig, anders zou ik er echt niet 2 dagen hoeven blijven. De bus was wel iets groter dan ik dacht, ongeveer 40 mensen konden er in, en hij was helemaal vol. De trip begonnen met een wandeling door het regenwoud, daarna heerlijk lunchbuffet gehad bij het 'resort' waar we zouden verblijven. Tijdens de lunch al kennisgemaakt met 3 engelsen, dus het zou een gezellige boel gaan worden. Na de lunch naar een heel bekend schripwrak (blijkbaar) dat daar lich weg te roesten op het strand, helaas stopte net na wij aankwamen ook superveel andere bussen, dus een goede foto nemen, zonder dat er 100 andere mensen op stonden was best lastig:S. Toen door naar de Noordpunt van het eiland, en tijdens de wandeling naar de punt kennisgemaakt met 2 nederlandse broers. Na het dinerbuffet met de engelssen en de nederlandsers gebiljard en gebruik gemaakt van happyhour bij het resort, was erg leuk om zo veel mensen te leren kennen tijdens de tuor, dat maakt het toch nog een stukje leuker. Toch enigszins op tijd gaan slapen, de volgende dag zou de bus om 8 uur weer vertrekken.

Woensdag was een rustigere dag. Bij 2 verschillende meren lekker een beetje kunnen zwemmen. Voordat we bij het eerste meer konden komen moesten we een stuk (2,5 km) lopen, dus ik was blij dat we die wandeling eerst deden, het kan s middags namelijk echt ontzettend heet worden. Maar ook woensdag was een prima dag. Aan het begin van de avond waren we weer terug ik hervey bay, daar met een van de engelsen (hij verbleef ook in mijn hostel) pizza gehaald en daarna hadden we met de rest afgesproken om wat te gaan drinken. Helaas ging het gesprek heeeeeeeeeeeeel lang over voetbal (BOEEEEE) dus ik was uit verveling naar de tv aan t staren, waar cricket op was, waar ik echt niks van snapte. Gelukkig kreeg Dave (die Engelse gast) door dat ik t nogal saai vond en toen ging hij mij de regels van Twenty20 cricket uitleggen, en daarna snapte ik t een beetje, echt ik kan je nu zo vertellen wat een bowler is, een wicket, en wat vernederend is als er verschillende ducks in a row worden gebowled.. Nouja ongeveer dan .... Maar ik vond t uiteindelijk wel zo interessant dat ik inmiddels kaartjes heb gekocht voor een wedstrijd in Sydney volgende week!
Owjah nadat we wat hadden gedronken bij een cafe nog even naar een club geweest, was erg leuk.

Donderdag mocht ik helaas weer heel voreg op (4.45u) omdat ik om 5.55 de bus moest hebben en je moet daar een half uur van tevoren zijn . Ik was er op tijd, wat goed was, want de bus vertrok een kwartier uur te vroeg! Nadat ik in Brisbane was aangekomen meteen maar verblijf proberen te regelen voor Byron Bay, waar ik na nieuwjaar heen wilde, gelukkig wat kunnen vinden, maar het was wel erg lastig.
Daarna een grote wandeling door de stad gemaakt.

Vrijdag naar een uitkijkp[unt geweest waar je over heel brisbane kon uitkijken, wel leuk om te zien, een soort ov chipkaart gekocht, en ook in australie werkt dat systeem niet, heb ruim 1,5x de hoeveelheid betaald die ik zou moeten betalen doordat de busschauffeur met zijn kastje aan t stoeien was...

Zaterdag de southbank bekeken voordat ik er s avonds heen zou gaan en geen idee had waar ik moest zijn. Daar overvallen door een regenbui en toen dus maar de bioscoop ingevlucht, waar ik in de verkeerde zaal ging zitten , dus in plaats van happy feet 2, was ik terechtgekomen bij the adventures of tintin.. oeps.
Zaterdagavond oud en nieuw gevierd door het vuurwerk te bekijken met 2 zweedse jongens, die daarna de hare krsna (oid sorry ik weer de correcte spelling niet) stoet wilden volgen.. Wel grappig. Vuurwerk viel wel tegen.

Zondag weer lekker een paar uur in de bus doorgebracht om in Byron bay te komen. Daar meteen wat volleybal gespeeld met wat mensen van t hostel en een lange strandwandeling gemaakt.

Maandag weer redelijk op tijd op. Moest me melden bij het duikcentrum.. Eerst een zwembadduik gedaan om te zien of ik opnieuw openwater moets doen, of dat ik toch aan de advanced cursus mocht beginnen.. Gelukkig ging alles goed en mocht ik mee op de boot om mijn bootduik te doen .. Wel spannend de eerste duik van de advanced cursus. .. Maar t was wel heel vet. Wat leopard sharks gezien, die best groot worden, wat schildpadden en heel veel vissen.
s Middags had ik meteen mijn tweede duik een driftdive, wat vooral inhoud dat je je door de stroming laat helpen je te verplaatsen (ok dat was geen nederlands, maar ik heb geen zin t te verbeteren). Nog meer leopard sharks gezien en ook een onwijs grote schildpad!
s Avond lekker tv gekeken en gepraat met de mensen in mijn unit. In hethostel waar ik nu verblijf zijn er 2 kamers voor 4 personen die een keuken/woonkamer en een badkamer delen, best relaxed, helaas is het s avonds wel echt een soort party hostel , dus er is best veel lawaai snachts..

Vandaag weer 2 duiken gehad. De eerste was een marine identify duik, dus ik kreeg een onderwater camera mee, helaas zijn mijn onderwaterfotografieskils best slecht, en de camera was ook raar (eigenlijk moet ik natuurlijk de camera de schuld geven)dus geen enkele scherpe foto kunnen maken, terwijl ik echt veel foto's had gemaakt...Helaas helaas.
Tweede duik was een navigatie duik, dat was echt super moeilijk.. Maar er was best een sterke stroming, dus als je 20 'slagen ' tegen de stroming inzwemt, is dat lang niet zo ver als 20 mer de stroming mee, dus een mooi vierkant wordt het nooit. Er was ook wat miscommunicatie tussen mij en de divemaster, dus heel fantastisch was t helaas niet gegaan, is toch erg moeilijk, praten onder water.

En hoe is t met jullie allemaal? Ik heb morgen als het goed is mijn laatste duik, en met een beetje geluk ben ik dan een PADI Advanced open water diver, laten we het hopen!!

X

  • 03 Januari 2012 - 14:21

    Sab:

    Wederom weer een leuke story Dez! :D echt leuk dat je het duiken daar weer oppakt, Paul zal heeeeel jaloers op je zijn dat je daar hebt kunnen duiken! Wat grappig dat je cricket hebt leren begrijpen, daar snap ik nou helemaal niets van haha! Echt leuk dat je super veel onderneemt! Wanneer ben je weer in Sydney? Jij ook happy new year! Tot snel weer haha! x

  • 03 Januari 2012 - 20:25

    Vic:

    Succes met je duiken! Goed begin van 2012.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Desiree

Actief sinds 08 Nov. 2011
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 10416

Voorgaande reizen:

23 Juli 2014 - 31 Augustus 2014

Tanzania

04 Februari 2013 - 14 Augustus 2013

Onderzoeksstage San Diego

10 November 2011 - 14 Januari 2012

Australië

Landen bezocht: