19-12-2011 Laatste dagen in Manly - Reisverslag uit Cairns, Australië van Desiree Hoppener - WaarBenJij.nu 19-12-2011 Laatste dagen in Manly - Reisverslag uit Cairns, Australië van Desiree Hoppener - WaarBenJij.nu

19-12-2011 Laatste dagen in Manly

Door: desireehoppener

Blijf op de hoogte en volg Desiree

19 December 2011 | Australië, Cairns

Hey allemaal,

Ga wel weer verder waar ik ben gestopt, zal deze keer iets beter proberen te typen, maar kan niks beloven.

Maandag was zoals gewoonlijk niet een hele speciale dag. Onze normale docente was weer terug, wat echt heel erg fijn was, wat een rust, en er werd dus ook weer beter lesgegeven. Maandag na school was het plan om het vervolg van mijn reis te plannen, maar dat is er niet echt van gekomen. s Avonds weer half-price dinners bij Styne's, dit was waarschijnlijk de laatste keer, dus dat is wel echt heel erg jammer.
Deze keer met redelijk wat klasgenoten gegeten, erg gezellig.

Dinsdag wel mijn trip een beetje gepland, en mijn hele plan omgegooid, eerst zou ik naar Cairns reizen met een Greyhound hop-on hop-off bus, en dan vanuit daar terugreizen met het vliegtuig naar Sydney voordat ik terug moest naar Nederland. Nu had ik besloten naar Cairns te vliegen zondag en vanuit daar terug te reizen met de bus naar Sydney.

Woensdag was ook niet een hele speciale dag, had niet zo veel zin om naar mijn gastgezin te gaan, maar toen bood een van mijn klasgenoten (een italiaan) aan dat ik wel bij hem pasta kan maken, maar dat hij de bank niet af zou komen. Dus maar daar heen gegaan. Maarja Italianen en hun pasta... uiteindelijk heb ik alleen het water afgegoten, meer mocht ik niet doen, omdat de kans beston dat ik t zu laten mislukken. Maar de pasta was geweldig, heb echt een hele berg weggewerkt. En als toetje wa er zelfs zelfgemaakte chcalae salami. Echt een geweldige maaltijd. s Avonds daar blijven hangen, de hele woonkamer zat vol met Italianen en hun vrindinnetjes enzo, erg gezellig, maar ik moet zeker aan mijn Italiaanse vaardigheden werken, want ik kon nauwelijks wat verstaan.

Donderdag naar Shoreclub, begint echt wel een soort routine te worden, nu zo vlak voordat ik wegga. Begin was niet zo'n fantastische avond, het was erg rustig, er bleek een braziliaanse afscheidsparty te zijn waardoor er ineens heel veel brazilianen misten. Gelukkig kwam het op het eind van de avond helemaal goed, ben zelfs naar the Boatshed geweest nadat de Shoreclub sloot (dat is al om 02.00u) De boatshed is het best te omschrijven als de Kneus XL, en dan under de grond. Wel grappig. Maar niet te lang gebleven, moest toch nog naar school vrijdag.

Vrijdag wel op tijd uit bed gestapt, hoewel dat toch wel moeilijk was. Van tevoren koekjes en sap gehaald, want het is een soort van traditie dat degene die stoppen met de cursus ontbijt oid meenemen hun laatste dag. Maar er stopten vrij veel mensen vrijdag, dus we hadden s ochtends ontzettend veel zoetigheid. Ochtend niet veel gedaan, maar dat was wel goed, ik viel toch bijna in slaap. s Middags was het helemaal een gevecht om wakker te blijven. Wel echt ontzettend jammer dat het de laatste dag was, je begint toch echt aan dat ritme gewend te raken en allemaal mensen steeds beter te leren kennen.
Vrijdagavond even met Patrizia naar de Sharkbar, ook een ander meisje zou komen, maar die was al in slaap gevallen.

Zaterdag ochtend met mijn spullen naar het hostel gegaan, mijn verblijf in mijn gastgezin was afgelopen. Wel fijn aan de ene kant, maar ik ga mijn privacy wel missen, nu ik in dormrooms ga slapen. Daarna met een groep (2 jongens ongeveer 8 meiden) met de bus naar Palm beach gegaan, erg mooi daar. Eerst naar de vuurtoren gelopen en foto's gemaakt en daarna lekker de middag op het strand doorgebracht, het weer was echt super.
s Avonds mijn eerste nacht in een hostel, eerst superlekkere salade gegeten en daarna nog wat gechilled, en daarna mijn eerste nacht proberen te slapen. En het belangrijkste woord is proberen. Er komt altijd wel iemand midden in de nacht binnen die het licht aan doet en lawaai maakt, wel lasitg, dit is wel echt iets waar ik aan zal moeten wennen.

Zondag op tijd wakker om mijn laatste spullen te pakken, en n afscheid te hebben genomen van Patrizia en Lisanne naar de ferry gegaan en daarna op weg naar het vliegveld. Mijn vlucht naar Ciars was een half uut ofzo vertraagd, niet heel erg gelukkig. Eenmaal in Ciarns aangekomen is het eerste wat opvalt de benauwdheid. En ik dacht dat Sydney al erg was. Wat een grap. Het was weer erg bewolkt, maar het regenseizoen is hier dan ook begonnen, ik weet het wel uit te zoeken. Weer even wennen aan de tijd, ze doen hier niet aan zomertijd, ds het is een uur eerder. Toen naar mijn hostel gegaan, iets buiten het centrum, maar wel te doen. Maar Cairns zelf is echt ontzettend lelijk. Veel asfalt en vooral travelling agencies en niet veel anders. Nadat ik mezelf had geinstalleerd in het ostel maar snel boodschappen gedaan en toen gekookt met een Nederlander, blijkbaar is mijn accent toch nog duidelijk te herkennen helaas helaas.

Vandaag, maandag naar Pater Pan , een reisorganisatie geweest, had gehoord dat zij vaak kortingen geven als je meer dingen ineen boekt. Vandaag dus best saaie dag, maar de komende drie dagen worden als het goed is echt helemaal geweldig! Daintree rainforest, white water raften en duiken en snorkelen bij t great barrier reef. Dan door naar airlie beach als het allemaal gaat lukken om daar voor kerst te zijn, dan ben ik zeker wel klaar met Cairns namelijk.

Hoe is t met jullie allemaal?
Tot snel x

  • 19 December 2011 - 08:53

    Sabine:

    Jeej leuk Dez dat je nog gaat reizen! Had dat namelijk niet helemaal begrepen (A) heel veel plezier daar nog!!! heeft het hostel internet? keep us posted!!!! :) je doet wel veel hoor, echt heel leuk!! x

  • 24 December 2011 - 14:48

    Desiree:

    En hoe is het reizen? Hopelijk hoop je snel internet om ons op de hoogte te stellen:D! Weet je al wat je met de kerstaden en oud en nieuw gaat doen? :D X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Desiree

Actief sinds 08 Nov. 2011
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 10420

Voorgaande reizen:

23 Juli 2014 - 31 Augustus 2014

Tanzania

04 Februari 2013 - 14 Augustus 2013

Onderzoeksstage San Diego

10 November 2011 - 14 Januari 2012

Australië

Landen bezocht: