09-01-12 De laatste week is aangebroken - Reisverslag uit Cairns, Australië van Desiree Hoppener - WaarBenJij.nu 09-01-12 De laatste week is aangebroken - Reisverslag uit Cairns, Australië van Desiree Hoppener - WaarBenJij.nu

09-01-12 De laatste week is aangebroken

Door: desireehoppener

Blijf op de hoogte en volg Desiree

09 Januari 2012 | Australië, Cairns

Hey iedereen,

Dit keer heb ik eigenlijk niet super veel te vertellen.

Woensdag wat mijn laatste duik, al om 7 uur 's ochtends moest ik bij de duikschool zijn. Mijn laatste duik zou een diepe duik zijn. Dus ergens tussen de 18 en 30 meter. Het gebeid waar ik heb gedoken was echter niet heel diep, dus 30 meter zou ik nooit bereiken. Voordat we gingen duiken weer een soort waarschuwingspraatje gehad omdat je bij meer dan 18 meter diepte last kan krijgen van stikstofvergifteging, de symptomen zouden een beetje lijken op dronkenheid of iets dergelijks. Hierna zijn we met t busje naar het strand gegaan om met de boot naar Julian's Rocks te gaan. De duik was eigenlijk niet heel bijzonder. Op een bepaald moment gingen we op de bodem zitten en dieptemeters vergelijken, die dus bij ons niet precies overeenkwamen. Dus dan kon je erachter hoe onnaukeurig die apparaten eigenlijk zijn. Wij hadden iets meer dan 20 meter onder water bereikt. Het maar ik vond het niet heel anders dan een normale duik, het was alleen wat kouder onder water. Wel gek om te bedenken dat je 20 meter water boven je hebt, dat is toch best veel.
Na de duik kwam ik er achter dat ik geen PADI certificaat kreeg maar een SSI (scuba school international), was ik niet echt blij mee, maar t komt wel ongeveer overeen met PADI, dus ik kan er wel mee leven. Het belangrijkste is dat ik weer gedoken heb , na dat echt jaren niet meer te hebben gedaan. Deze (Europese) zomer moet ik ook maar wat duikjes maken.

Verder woensdag niet zo veel gedaan, lekker een beetje bijgekomen.

Donderdag met Amelie (duits meisje uit mijn kamer) Naar het strand geweest. s Avonds zouden we uitgaan, naar de bar waar zij werkt, want er was een Wet t-shirt contest. Samen met de mensen die bij t hostel werken mocht ik gratis naar binnen erg fijn, want we hoefden ook niet in de rij te staan. De wet t-shirt contest was wel heftig, echt ongeveer al die meisjes, stonden topless te dansen, je kon dan ook 300 dollar winnen. Amelie vertelde echter dat vorige week nog veel erger was geweest, met meisjes die echt ongeveer al hun kleren uittrokken. Wow echt heftig, dat voor 300 dollar? Er zijn zo veel mensen die foto's maken en dergelijke!

Vrijdag lekker uitgeslapen en s middags een surfles gehad. Het strand waar we gingen surfen was ongeveer verlaten, dus dat was echt chill, we hadden helaas wel een hele grote groep, dus het was toch heel druk (op de plaats waar wij les hadden).

Zaterdag een beetje stijf wakker geworden, helaas moest ik weer uitchecken, net als je je echt thuis begint te voelen moet je weer verder./ Het was niet super erg, want ik zou weer terug gaan naar Sydney. De hele dag een beetje rustig aan gedaan, mijn bus naar Sydney vertok om 7 uur s avonds.

De hele nacht dus in de bus gezeten en om 6.30 was ik in Sydney. Toen met de trein naar Circular Quai en daar de ferry naar Manly. Het was nog erg vroeg, dus eerst geskyped en toen ingechecked bij t hostel. Het meisje wiens bed ik zou overnemen was alleen nog niet uitgechecked. Toen met een meisje uit mijn kamer ontbeten en ergens wat gedronken , daarna kon ik gelukkig een beetje bijslapen, want dat was niet echt gelukt in de bus. Toen smiddags op tijd weer op weg, want om 6 uur zou ik een cricketmatch gaan bekijken. Gelukkig bekeek ik voordat ik wegging de kaartjes nog even, want in plaats van de Sydney cricket ground, was de wedstrijd in het ANZ stadium, wat in een andere hoek van de stad ligt. Gellukkig wel op tijd het stadium weten te bereiken. Het was Sydney Thunder tegen de Sydney sixers, een echte derby dus. Na de eerste helft was ik best hoopvol (had ervoor gekozen om voor Sydney thunder te zijn) want de Sixers hadden niet veel runs gescoord.. Maar daarna ging t helemaal fout.. Of nouja .. de wedstrijd moest worden afgebroken door de regen, maar op dat moment zag t er al niet echt goed meer uit voor Sydney thunder. Helaas helaas.

Vandaag niet zo veel gedaan, wat oude bekende gister tegen gekomen in het hostel, dat was wel leuk. Zo maar t weer eens wat beter bekijken en misschien naar het strand, maar hoorde dat er net een shark alarm is geweest. Moet maar eens iets gaan zoeken was ik verder kan doen.

Zo heb ik toch nog wat geschreven.

X

  • 12 Januari 2012 - 11:21

    Mam:

    geniet nog even en goede reis

  • 13 Januari 2012 - 16:31

    Sab:

    Hey Dez! Dacht je dat je een PADI zou krijgen en kreeg je iets anders of was dat SSI eigenlijk wat jullie zoiezo hadden moeten krijgen? :) zozo die busreis hebben we al geoefend naar Kroatie en Wenen, dus moet wel gelukt zijn haha ;) Ik weet niet meer of je dit lees, maar we weten niet zo goed wanneer je morgen weer in NL bent! Goede terugreis en tot dinsdag jeej! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Desiree

Actief sinds 08 Nov. 2011
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 10410

Voorgaande reizen:

23 Juli 2014 - 31 Augustus 2014

Tanzania

04 Februari 2013 - 14 Augustus 2013

Onderzoeksstage San Diego

10 November 2011 - 14 Januari 2012

Australië

Landen bezocht: