De eerste dagen op school - Reisverslag uit Sydney, Australië van Desiree Hoppener - WaarBenJij.nu De eerste dagen op school - Reisverslag uit Sydney, Australië van Desiree Hoppener - WaarBenJij.nu

De eerste dagen op school

Door: desireehoppener

Blijf op de hoogte en volg Desiree

16 November 2011 | Australië, Sydney

Het is alweer woensdag hier.

Maandag zou het 36 graden worden voor de weersvoorspelling van weeronline. Gelukkig was het niet zo heet, maar wel lekker warm. Maandag was mijn eerste dag op de school. s Ochtends zijn we begonnen met de test om ons engelsniveau te bepalen. Aangezien het zoooooo lang geleden is dat ik les heb gehad, ging het niet fantastisch, echt hoe al die grammaticaregels nou precies in elkaar zaten, en welke tijd je wanneer moet gebruiken, schiet mij maar lek. Maar gelukkig kan ik op gevoel wel vrij goed aangeven welke vorm je moet gebruiken.
Daarna een presentatie gehad over de school en toen was het tijd voor de lunch. Bij een 7 eleven (ook een bekend fenomeen in de VS) een broodje gehaald, maar wat is alles hier afschuwelijk duur!
Mensen moeten echt bakken met geld verdienen om hier een beetje normaal te kunnen wonen en eten etc.
s Middags een tour van Manly gehad, met plaatsen waar je oo goedkoop kan luchen, dat was wel echt nodig.

s Avonds niet zoveel gedaan, was gewoon in mijn gastgezin. Ben erachter dat die moeder alleen biologisch kookt en eet, en dat ze eigenlijk geen vlees eet, wel vis. Dus ja begin maar te lachen, maar voor mij is dat natuurlijk een kleine ramp. Maar tot nu toe is het in ieder geval enigszins vol te houden, maar het is elke avond weer een verassing wat ik voorgeschoteld krijg en of er geen slakken uit mijn sla kruipen. De pepernoten die ik mee heb genomen uit Nederland heb ik nog niet durven te geven, want die eet ze waarschijnlijk toch niet.
Maar misschien ga ik dat vanavond proberen.

Dinsdag was mijn eerste echte dag op de school, in totaal zitten er 15 mensen in mijn klas. Er zijn ontzettend veel zwitsers en brazilianen op de school, dat valt wel echt op. In mijn klas komt er nog een meisje uit Nederland, toch wel fijn.

Dinsdag na de school naar het strand geweest, er waren daar superveel Navitas (de school) studenten. Wat beachvolleybal gespeeld met wat zwiters, die toen wel onderling zwitserduits spraken, echt niet te verstaan! Maar Marleen, als je nog wat goede volleybaltips hebt? Mijn polsen deden best veel pijn, ik heb echt geen volleybalskilz meer

Vandaag is woensdag (ha dat zei ik ook al in het begin). Weer vroeg op (omdat ik naar school loop moet ik om 7 uur op, help! maar de bus is eigenlijk nog erger) de lessen beginnen om 8.20u. De lessen zijn prima trouwens, onze docente heet Cas,en dat is inderdaad een vrouw, en niet een man, zoals ik verwachtte toen ik de naam hoorde. Tussen de middag een broodje gegeten en een Caramel slice, ik denk dat ik mijn nieuwe verslaving heb gevonden! Super lekker!
s Middag weer lessen en toen met wat meiden naar een shopping mall, heel gezellig:D.

Nu op de school, maar ik denk dat ik nu even langs de bieb ren om een boek te lenen voor vanavond, en dan moet ik naar de bus rennen, weet niet precies hoelaat we eten, maar ik denk dat ik moet opschieten, dus ik ga nu!

x

  • 16 November 2011 - 19:41

    Ralf:

    Desiree, ik zou de pepernoten gewoon geven! Is toch best organisch. Sportief om te gaan lopen!


  • 17 November 2011 - 15:55

    Marlieke:

    Klinkt weer leuk Des! Gewoon geven die pepernoten, ik ben benieuwd wat ze ervan vinden! En geniet van de warmte daar joh. Ik zit hier iedere dag met 5 lagen op kantoor en het is nu zelf zo erg dat ik met handschoenen achter mijn computer zit (verwarming is ad).

    Veel plezier!!! En lekker dingen leren eten;).

    Kus

  • 17 November 2011 - 20:04

    Eva:

    Dus over 2 maanden kunnen we ook vis serveren bij clubeten, 'It's amazing' :p .. Wel echt warm joh, wat liek zegt; ik ben de hele tijd een grote ijsklont. En dat met 2 shirts, een vest en mijn mentortrui ;) conclusie: ik ben jaloers! kus

  • 18 November 2011 - 19:23

    Dorine:

    Nice dat je school ook bevalt :D! oe die 36 graden klinkt gooeeed! hier is het echt te koud!

    volleybalse, zonse, shopse en chilse verderrr:D!
    ik kijk uit naar je volgende update!X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Desiree

Actief sinds 08 Nov. 2011
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 10396

Voorgaande reizen:

23 Juli 2014 - 31 Augustus 2014

Tanzania

04 Februari 2013 - 14 Augustus 2013

Onderzoeksstage San Diego

10 November 2011 - 14 Januari 2012

Australië

Landen bezocht: