12-12-11 En het regent nog steeds - Reisverslag uit Sydney, Australië van Desiree Hoppener - WaarBenJij.nu 12-12-11 En het regent nog steeds - Reisverslag uit Sydney, Australië van Desiree Hoppener - WaarBenJij.nu

12-12-11 En het regent nog steeds

Door: desireehoppener

Blijf op de hoogte en volg Desiree

12 December 2011 | Australië, Sydney

Hey

Nog nooit ben ik zo blij geweest met een regenjas. Ik heb ook nog nooit zo veel gebruik hoevn maken van een regenjas, welcome to the flooded City.

Maandag, zoals elke maandag gebruik geaakt van de half price dinners at Steyne's erg gezellig.

Dinsdag was t weer weer drie keer niks, koud regen en ga zo maar door, dus na school maar film gekeken in het hostel met Partizia en Lisanne, hoewel Partizia vooral aan t slapen was, naar school gaan kan ook best vermoeiend zijn.

Woensdag niks bijzonders gedaan, alleen op mijn weg terug van school super veel pech gehad, eerst regende het een beetje, dus ik was op de bus aan t wachten, maar die kwam niet, toen maar besloten en stukje te lopen, een heerlijke golf water over me heen gekregen van een auto die door een zwembad reed, toen de bus langs zien komen, maar die kon ik niet laten stoppen omdat ik aan de andere kant van de weg was, toen begon het heel hard te regenen en was ik echt doorweekt toen ik eindelijk thuis wam, wat een geweldig weer hebben ze toch in australie.

Donderdag voelde ik me niet geweldig (waarschijnlijk door die geweldige regenbui woensdag) maar toch besloten naar het Kerstfeest van de school gegaan in Kingscross, de uitgaanswijk van Sydney. Ik liep op school op slippers (mijn schoenen waren nog niet droog) dus toen kwam een van de meisjes uit mijn klas met de briljante opmerking dat ze me misschien niet binnen zouden laten als ik op slippers zou lopen, dus toen na school eerst een nieuw paar schoenen en een lekkere warme trui gekocht, want die heb je hier echt wel nodig! s Avonds dus naar kingscross, mijn eerste keer dat ik de ferry naar de stad s nachts heb genomen, dus die trip stond in het teken van foto's maken, ik hoop dat er een paar goede tussen zitten, is toch lastig om s nachts mooie plaatjes te schieten. Eenmaal aangekomen in de goede club (dit koste nogal wat moeite aangezien ze zeiden dat het in Favela zou zijn, maar die club had dikke sloten om de deur, en zag er dus heel dicht uit), kregen we allemaal een kerstmuts en kon het feest beginnen.
Toen we uitgefeest waren en terug wilden, wilden we graag met de bus gaan, omdat een taxi erg duur zou worden, dus eerst wel een bus gepakt, maar toen bleek dat waar wij naar toe gestuurd waren snachts geen bussen gingen naar Manly! Dus toen uiteindelijk toch maar een taxi gepakt voor 100 dollar (we waren met 5 wat het te doen maakt, maar toch).

Vrijdagochtend maar iets langer in bed blijven liggen en de eerste les gemist. Wel naar DVD club gegaan, vond ik wel een moot begin van de dag. Vrijdagavond naar de Sharkbar, was de laatste avond van een van mijn klasgenootjes hier, wel een leuke avond gehad daar, maar toch enigszins op tijd naar huis.

Zaterdag naar Chinatown geweest (volgens mij heb ik ong heel chinatown gemist, want ik vond t erg klein en niet indrukwekkend), daarna door naar de Chinese garden of friendship, klein, maar supermooi, heb echt veel foto's gemaakt daar. Toen Darling harbour bekeken en een flm gezien op het grootste IMAX scherm ter wereld (dat zeggen ze waarschijnlijk allemaal, maar het was inderdaad en eerg groot scherm, misschien wel iets van 8 verdiepingen hoog als ik me de folder goed herinner).

Zondag naar Bondi beach, maar toen we daar eenmaal op t strand lagen werd de hemel zwart en zijn we maar ergens gaan schuilen. Toen boodsachappen gedaan en heeft een Braziliaans meisje (zij woont nu in Bondi, maar eerst in Manly) voor ons gekookt, echt super lekker, heb me daar helemaal volgegeten. Daarna war ht alweer tijd om naar Manly te gaan.

Nu weer op school.

Hoe is t met jullie?

Tot snel x

  • 12 December 2011 - 08:21

    Mam:

    alles weer gelezen, ook even het verslag van Lisanne gelezen. Hopelijk wordt t eens wat langer mooi weer

  • 13 December 2011 - 14:40

    Dorine:

    Oe des, jammer van die regen, maar verder klinkt het wel als een lekker leventje:D! XXXX

  • 13 December 2011 - 15:53

    Marlieke:

    Hey Des! Leuk weer een verhaal te lezen. Hoop alleen wel dat jij het ook wel echt fantastisch hebt daar! Hopelijk wordt t niet al teveel beinvloed door het weer, snap wel dat het minder chill is met zoveel regen :(. Maar ik hoop dus heel erg dat je er iets onvergetelijks van maakt! Hoe ist bij t gezin in huis? Ben je al bekeerd tot het biologisch koken? Je fotos zien er ook vet uit! Heeeeeel veel plezier, ik duim voor meer zon! xxx

  • 13 December 2011 - 16:11

    Sabine:

    Waaa ik doe met Marlieke, dat waren precies dezelfde dingen die ik wilde zeggen en vragen :P Foto's zijn goed gelukt hoor! Altijd handig dan hebben wij er meer een beeld bij :D veel plezier daar nog Dez! Al kerstplannen en dergelijke?
    Liefs Sap

  • 23 December 2011 - 09:35

    Daniëlle:

    Jeetje dees, ik had toch niet verwacht dat je zoveel regen zou hebben. Maar gelukkig klink het allemaal nog heel mooi :D

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Desiree

Actief sinds 08 Nov. 2011
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 10398

Voorgaande reizen:

23 Juli 2014 - 31 Augustus 2014

Tanzania

04 Februari 2013 - 14 Augustus 2013

Onderzoeksstage San Diego

10 November 2011 - 14 Januari 2012

Australië

Landen bezocht: