26-12-11 Kerst Cairns Airlie Beach - Reisverslag uit Cairns, Australië van Desiree Hoppener - WaarBenJij.nu 26-12-11 Kerst Cairns Airlie Beach - Reisverslag uit Cairns, Australië van Desiree Hoppener - WaarBenJij.nu

26-12-11 Kerst Cairns Airlie Beach

Door: desireehoppener

Blijf op de hoogte en volg Desiree

26 December 2011 | Australië, Cairns

Hey allemaal,

Wie heeft er een berichtje geplaatst bij mijn vorige verslag en in plaats van zijn/ haar eigen naam achter te laten mijn naam ingevuld? Als er nog een desiree is die me volgt, haha ik weet niet of ik jou ken?

Vandaag is het 26 december, Tweede Kerstdag in NL, Boxing day in Australie.

Maar laat ik maar even verdergaan waar ik gebleven was. Hoewel ik geen idee heb waar dat was, lees zo wel even vorige verslag terug om te kijken dat ik niks dubbel schrijf.

Maandag dus een erg rustige dag, beetje saai, maar de volgende drie dagen zou er veel gaan gebeuren, dus dat was niet zo erg.

Dinsdag naar Daintree rainforest. De tour begon lekker vroeg, waardoor ik mijn best moest doen om tijdens de 'scenic coastal drive' wakker te blijven. Wel mooi om te zien, het water was echt maar een paar meter van de weg verwijderd, nou ja er zat wel een strand tussen. Hier in het noorden is het stinger season, dus alle stranden zijn ongeveer verlaten omdat je echt niet door zo'n marine stinger gestoken wilt worden. Tijdens de rest van de tour veel stops gemaakt, een boardwalk door het regenwoud gedaan, naar een uitkijkpunt geweest, naar een zeer bekende rivier oid geweest (ja sorry ook ik moet eigenlijk even nakijken wat ik nou allemaal heb gedaan). Weer naar een wildlife park geweest en weer kangaroos gevoerd, en kennisgemaakt met een emu. Nadat ik terug was van de trip snel naar het reisbureau om volgende week te plannen, zodat ik in ieder geval verblijf heb tijdens New Years Eve.

Woensdag stond white water raften op het programma. Weer lekker vroeg mijn bed uit want om 6.30 zou ik worden opgehaald bij het hostel. Over het hostel gesproken. Dit heb ik misschien al in het vorige verslag geplaatst maar dat krijg je als nederlander, ik kan niet begrijpen hoe het zo goedkoop kan zijn. Een overnachting met gratis ontbijt en diner is 15 dollar! Je zit wel iets buiten het centrum maar elk uur is er een bus naar het centrum en als je echt moet is het ook nog best te lopen.
Ok verder met het white water raften. Blijkbaar delen ze die rafts in met cijfer 1-6 een 1 is ong niks en 6 is levensgevaarlijk, Wij zouden vandaag zeker met 4 te maken krijgen, dus in de bus mochten we even een deathwaver ondertekenen dat we het bedrijf niet aansprakelijk konden stellen als we gewond raakten of erger. Maar gelukkig viel het hartstikke mee, ook veel in t water gelegen, reken er maar niet op dat je droog van t raften terug kan komen. Echt een hele leuke dag.

Donderdag weer lekker vroeg op en de dag begon even met een paniekmomentje, ik moest om 7.15 in de haven zijn , wat pria zou kunnen als de shuttle van het hostel om 7 uur zou vertrekken.. maar de chauffeur was nergens te vinden. Gelukkig was er een australische die het bedrijf belde waar we de trip zouden hebben en een taxi belde, dus we waren nog net op tijd bij de boot gekomen. Onze boottocht naar het great barrier reef was best heftig, echt super veel mensen werden zeeziek, gelukkig werd ik niet echt ziek, maar heel comfortabel voelde ik me ook niet. Bij mijn trip zat een gratis introductieduik, dus ook weer een keer gedoken,. wel echt bij t handje gehouden, wel een beetje frustrerend omdat ik vroeger wel een duikbrevet had.. Maar t duiken ging super ged, en dus ook besloten de tweede duik van de dag te doen. Best veel Nemo's gezien en nog was andere vissen. Er zwom ook nog een vis tegen me aan omdat ik tussen de vissen zwom terwijl ze de vissen vanaf de boot aan t voeren waren.

Vrijdag was mijn tijd in Cairns om en mocht ik de bus nemen naar Airlie beach. Niet echt veel gebeurd dus die dag.

Zaterdag was mijn zeiltrip naar de Whitsunday eilanden. Lekkere dag met een stop op het mooiste zandstrand van weet ik veel hoe ze t verkopen haha. Maar was inderdaad erg mooi. Ook nog ergens gesnorkeld, maar t zicht was erg slecht, dus dat was niet zo geweldig.

Zondag weer met de bus, dit keer een overnight bus, dus de dag een beetje door Airlie beach gelopen , niet echt geweldig alles was dicht ivm kerst. Maar omdat het zo warm is , heb ik totaal geen kerstgevoel.

Vandaag een beetje uitgerust enn een film gekeken in de Cinemaroom in mijn hostel tijdens de warmste uren van de dag. Morgen naar fraser island, zal deze keer maar echt veel foto's nemen.

Kus aan iedereen, fijne kerst en alvast een gelukkig nieuwjaar!!!!!

  • 26 December 2011 - 09:45

    Sab:

    Lekker hoor Dez! Het weer is dus een stukkie warmer geworden in het noorden haha? ;) Stinger season doet me denken aan Steve Irwin, idd die zee niet betreden! Voor de rest ben ik echt verrast door alle activiteiten die je hebt gepland, hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Al lang van tevoren geboekt of snuffel je daar rond en zoekt uit wat je de volgende dag gaat doen? Nog heel veel plezier :) en ik zie je mailtje weer snel verschijnen!!
    prettige feestdagen dez!!
    dikke x sab

  • 28 December 2011 - 19:32

    Marlieke:

    Dessieee! Wat een leuke activiteiten zeg! Verhalen van een echte reiziger. Super vet dat duiken en die mooie vissen! Ontmoet je ook leuke mensen? Met wie onderneem je die trips? Heb je nog een beetje kerstig kunnen doen daar? Mijn buik is in ieder geval nog steeds drie keer zo dik als normaal van al het eten met kerst!
    Is het daar nu druk met veel reizende studenten eigenlijk? En ga je noge en keer naar zo'n enorme beerparty? Ik zie uit naar je volgende verslag! Ik volg je misschien niet op de voet maar ik vind het altijd onwijs leuk om weer een story te lezen! Ben benieuwd wat je nog meer gaat uitspoken. Heel veel plezier en ook jij alvast een haaaappy newyear darling!!!!

  • 28 December 2011 - 19:39

    Marlieke:

    PS. wel echt gek idd dat het daar zo warm is steeds! Met kerst hoort t een beetje koud te zijn en jij loopt in je korte broek, hihi! Nou hier is het eigenlijk ook net herfst, zonder handschoenen kan nog net en er is nog geen sneeuwvlokje gevallen (in tegenstelling tot vorig jaar). Ben je al n btje bruin aant worden of is er errrg veel regen? xxxxxx

  • 28 December 2011 - 23:40

    DORINE:

    ik was die schuldige die perongeluk jou naam had ingevuld als afzender bij een reactie op je vorige verhaaltje;). Oeps foutje!

    Superleuk om weer wat van je te horen(lezen)! klinkt heel cool die activiteiten die je allemaal doet!
    en hoe was de australische kerst? nog met een groep leuke kerstdingen gedaan? en weet je al wat je met oud & nieuw gaat doen?
    Heel veel liefsX

  • 29 December 2011 - 17:49

    Jørgen:

    He Dees,

    Leuk te lezen hoe je het daar hebt. Zit hier nu met je broertje (Ralf). Hij heeft me even uitgelegd waar ik moet kijken. Jammer dat je er hier niet bij bent maar je hebt het vast en zeker naar je zin daar. Geniet er nog 2 weken van! Gelukkig nieuwjaar met 30 graden!

    Groet,
    Jørgen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Desiree

Actief sinds 08 Nov. 2011
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 10401

Voorgaande reizen:

23 Juli 2014 - 31 Augustus 2014

Tanzania

04 Februari 2013 - 14 Augustus 2013

Onderzoeksstage San Diego

10 November 2011 - 14 Januari 2012

Australië

Landen bezocht: