Maandag 28-11-11 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Desiree Hoppener - WaarBenJij.nu Maandag 28-11-11 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Desiree Hoppener - WaarBenJij.nu

Maandag 28-11-11

Door: desireehoppener

Blijf op de hoogte en volg Desiree

28 November 2011 | Australië, Sydney

We zijn inmiddels alweer een week verder, het weer lijkt nu eindelijk iet beter te worden...

Moet wel echt weer even denken voordat ik weet wat ik allemaal heb gedaan...

Dinsdag eerst naar school en tijdens self-acces (de zelfstudietijd zeg maar) surfboard-acces gedaan (ja dat is inderdaad geen echte self-acces, maar soms vinden we verschillende self-accessen uit, zoals food-acces, sleep-acces. In iedergeval.. met Lisanne Patrizia en Michele naar surfboards gekeken, Lisanne en patrizia wilden er misschien een kopen omdat dat goedkoper zou kunnen zijn dan elke keer een surfboard huren. Uiteindelijk veel winkels in geweest, maar nog niks besloten door iedereen.

sMiddags eerste oefentesten want woensdag zou de eerste 'echte' test zijn. Iedereen ging leren, dus smiddags was er niet echt veel te doen.

Woensdag was de testdag op school , een grammaticatest, schrijftest, leestest en woorrdkennistest, het was allemaal aanwezig. Na school met Patrizia en Evelyn naar Warringah Mall geweest.. ook hier was t zelfs maar 19 graden en het regende super veel.

Donderdag weer naar school, daarna ja begin alvast maar te lachen.. mijn eerste balletles, superleuk! Aan de bar ging t wel ok, maar de helft van de les dat de oefeningen werden gedaan heb ik grotendeels overgeslagen, dit was toch echt mijn eerste kennismaking met ballet! Daarna snelk wat gegeten en toen met Patrizia de hiphoples gevolgd, wow wat ging dat snel! Wel erg leuk om te doen. Na de dansschool langs een salsaclub omdat Patrizia wou zien welk niviea de dansers daar waren. Daar maar heel kort gebleven en toen door naar een soort kroeg op the Corso (Ivanhoe) waar het karaoke-avond was (nee ik heb niet gezongen, dat doe ik mensen niet aan). En daarna weer naar de reggaenight in Shores club, deze keer ook naar boven gegaan, en daar bleek de muziek ook veel beter! Meer bekende nummers en niet de hele tijd dezelfde beat, hoewel de dj wel afschuwelijk slecht was, echt een normale cd-speler is nog beter. Toch een erg leuke avond gehad.

Vrijdag niet heel veel bijzonders, een van de self-accesmogelijheden op vrijdag (en donderdag) is DVD-club, en deze week was Eclips de film die werd gedraaid, er waren zelfs een paar jongens in de zaal!

Zaterdagochtend regende het nog steeds super hard, maar toch beslpten om naar Sydney centrum te gaan! Na wat opstartproblemen (het openbaar vervoer in Sydney is verschrikkelijk, maar hier zal ik een andere keer meer over uitwijden), de St Mary kerk bekeken, wat geshopt, naar de art gallery of New South Wales geweest en het uitzicht bekeken vanaf Sydney tower (het was toch moo weer geworden !)
Al met al een hele goede dag gehad.

Zondag zou ik een trip doen die werd georganiseerd vanuit school, eerst naar het featherdale wildlifepark, waar ik koala's an kangaroos van heel dicht bij kon bekijken/aanraken/voeren. Superleuk!!!! (zie ook foto's). Toen door naar de Blue Mountains, een heel bekend gebeied hier. The three sisters gezien (bekend van een Aboriginal verhaal, iets met een tovernaar die drie vrouwen in steen veranderde omdat ze de hele tijd achterna werden gezeten door mannen, maar dat de tovenaar stierf voordat hij ze weer terug kon veranderen naar mensen). Lange dag dus, en veel in de bus gezeten.

Dit is wel weer genoeg voor nu! Laat een berichtje achter!

• 30 November 2011 - 00:22

Sabine:

Super nice Dez :D geniet ervan!!!!
    en leuk van die kangaroos, wat schattig (A) ga jij denk je een surfboard kopen?

tot snell!!!
    xxx

• 30 November 2011 - 06:17

Nadine:

Leuk leuk! Fijn dat we echt wekelijks een update krijgen van wat je uitspookt daar! ;) Super leuk, klinkt enorm goed! Je begint al n beetje in t engels te denken hehe (of ipv van e.d.) ;) Pas maar op voor je ook een Foreignerr bent!

En jezus - ballet, hiphop, evt salsa, surfen! Waar haal je de tijd vandaan?!
    Geniet ervan, en ik kijk nu alweer uit naar je volgende post!

• 30 November 2011 - 08:29

Marlieke:

Niiiice i like! heb je maar even gemaild met een uitgebreide versie van dit verhaal!

• 30 November 2011 - 20:49

Gerda:

Hoi Desiree, Je maakt daar wel vanalles mee zeg, komt die kangoeroe zo je ijsje opeten. Hopelijk heb je de komende tijd nog veel mooi weer. Nog heel veel plezier en groetjes uit het verre Helenaveen.

• 30 November 2011 - 22:27

Dorine:

AAaaa Des zo leuk om je verhalen te lezen:D! Hihi balletles, nice! vind hiphoples toch wat meer voor jou;)X

• 01 December 2011 - 20:51

Ralf:

zo te lezen heb je toch nog naar je zin(ondanks de werkende host-famili)
    vind bellet ook niet echt iets voor jouw. Maar hiphop is dan denk ik toch iets meer voor jouw. dat heb je toch al eens eerder gedaan?
    maar hoop dat je beter weer krijgt.
    alss het helpt november was het droog. Nu is het december en gelijk regen.