05-12-11 Is het zomer? - Reisverslag uit Sydney, Australië van Desiree Hoppener - WaarBenJij.nu 05-12-11 Is het zomer? - Reisverslag uit Sydney, Australië van Desiree Hoppener - WaarBenJij.nu

05-12-11 Is het zomer?

Door: desireehoppener

Blijf op de hoogte en volg Desiree

05 December 2011 | Australië, Sydney

Hey iedereen,

Het is 5 december en dat betekent voor alle echte Nederlanders natuurlijk Sinterklaas! Helaas, vieren wij dat down under hier niet zo, ben hier met Lisanne nu ook de enige Nederlander, misschien was het nog wat geworden als we met een grote groep waren. Wel heb ik natuurlijk stiekem lijstjes in mijn hoofd gemaakt, bedacht welke cadeautjes ik graag zou krijgen als ik wel in NL was.

Mijn laatste verslag heb ik dinsdag geschreven, dus ik zal ongeveer verder gaan waar ik was gebleven. Het weer was nog steeds slecht, dus dinsdagavond maar een zumbales gedaan (wat heel makkelijk zou moeten zijn, maar mijn coordinaties was echt all over the place), daarna wou ik nog een hiphoples doen, maar die blijkt pas deze week te starten, dus toch eerder thuis dan ik dacht.

Oh bijna vergeten, dinsdag na school een pre-cambridge test gedaan om mijn niveau te beoordelen, wil ik ooit nog zo'n cursus/ examen doen. Was wel echt lastig, maar was wel blij dat ik t had gedaan.

Woensdag was niet echt een bijzondere dag, gewoon school en verder niks.

Donderdag was weer wat actiever, eerst naar school en tijdens DVD club the Holiday gekeken, weer een heerlijke meidenfilm, maar als je in die zaal zit, zie je toch verdacht veel mannen. Na school gesprekje gehad over de resultaten van de pre-cambridge test, het was toch wel redelijk goed gegaan, maar wel goed om te horen waar je nog wat aan zou kunnen werken en dergelijke.Daarna snel door naar de surfles. Deze keer hadden wel les van een spanjaard, die zelf nog wel wat grammaticalessen kon gebruiken op onze school. Was niet echt een leuke les, hij had vooral aandacht voor een braziliaanse en daarbij kwam nog dat de golven niet deden wat de bedoeling was, klaag klaag.

Daarna een hiphoples gedaan, supervette choreo, goed te volgen, wel echt duidelijk geen beginnerstukje, maar hij ging er zo langzaam en duidelijk doorheen dat t goed te doen was, ook voor mij, ik was echt superblij dat ik was gegaan!
Deze donderdag maar een keer geen Shoreclub, was toch wel een beetje een vermoeiende dag.

Vrijdag nu eens een keer redelijk makkelijk uit bed, het is nog steeds vroeg, dus ik heb natuurlijk nog wel een hele ochtend (en eigenlijk ook middag) nodig om wakker te worden. Vrijdagmiddag voor het eerst kennis gemaakt met het fenomeen Shelley beach, de zon was doorgebroken, het was nog steeds niet heet, maar wel een aangename temperatuur.
Shelley beach is een strand (ja zoals de naam als zegt) zonder golven met een grasveldje erbij en op shelley beach staan twee grote elektrische BBQs die gratis gebruikt kunnen worden door iedereen van smiddags tot savonds geloof ik. Ik heb niet meegebbq-ed, ik moest thuis eten, maar het was toch leuk om de sfeer te proeven. s Avonds uitgeweest naar de Shark Bar, die was helemaal verbouwd (binnen twee weken geloof ik, echt niet normaal!). Waren heel veel mensen van school dus het was wel gezellig. Lisanne en ik waren om 22u al gegaan, toen hoefden we maar in een minirij te staan, mensen die later kwamen mochten er wel een uur voor uittrekken om boven te komen. Omdat we zo vroeg al waren gegaan konden we toch redelijk op tijd naar huis, want de volgende dag wilden we toch op tijd op.

Zaterdag eerst afscheid genomen van een van de meisjes die met haar vriendje gaat reizen, daarna met Lisanne en Ramona (uit Zwitserland)naar Sydney, naar het Sydney Aquarium. Lekker visjes en haaien bekeken, erg leuk om te zien. Daarna beetje gewinkeld terwijl Lisanne en Ramona naar de Tower gingen, daar was ik al geweest.

Zondag was t plan om naar Bondi (zeg bondai) te gaan, dit strand zullen de meeste mensen wel kennen, in tegenstelling tot Manly, er is zelfs een serie over de rescue swimmers van Bondi op Net5 geweest, en ik denk dat Bondi, wel echt het bekendste strand van Sydney is.
Helaas belde Lisanne net voordat we zouden gaan dat het ontzettend hard regende in de stad, dus toen hebben we onze plannen maar afgeblazen. Lekker gechilled in het hostel en een Sunday Session 'gedaan', de zondagmiddag wordt door de Australische juppen doorgebracht in het cafe, dus wij hebben ook in een bar een drankje gedaan.

Nu is t maandag. Onze normale docente is een week naar Melbourne wegens familie-omstandigheden, dus we hebben een andere docent deze week, Tim.
Hij is echt heel erg energiek, heel veel expressie en houdt er erg van om zelf te praten. Onze normale docente is veel relaxter, hoop dus dat ze snel terugkomt.

Het is nu tijd voor lunch, dus ik stop er weer mee, laat een berichtje achter als je het gelezen hebt!

x

  • 05 December 2011 - 12:08

    Marleen:

    Super leuk!! Ik hoop dat het snel zomer wordt daar!! Geniet er lekker van. Hier is het vooral regen... En het blijft de rest van de week zo. Lang leve Bretagne. Over 2 weken ben ik al weer thuis... Tijd vliegt! Dus geniet er van, zolang het kan..
    Liefs

  • 05 December 2011 - 20:59

    Vic:

    Bondi beach zul je zeker nog bezoeken. Stilzitten is er niet bij, voor jou. Sint is hier al voorbij. Heeft een chocoletter gebracht, kunnen we beter niet opsturen!!(tenzij je chocopasta wil).
    leuk dat je zo hiphopt!

  • 07 December 2011 - 10:57

    Dorine:

    Ooo Bondi beach ken k van dat net 5 programma met die reddingsbrigade:D!X

  • 09 December 2011 - 11:54

    Sabine P.:

    Bondi beach komt nog wel, is super vet! Geniet ervan daar meis!!:) hoop dat het weer snel beter wordt, dat verdien je zeker wel!! Ik mail je zo weer ff terug :) xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Desiree

Actief sinds 08 Nov. 2011
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 10394

Voorgaande reizen:

23 Juli 2014 - 31 Augustus 2014

Tanzania

04 Februari 2013 - 14 Augustus 2013

Onderzoeksstage San Diego

10 November 2011 - 14 Januari 2012

Australië

Landen bezocht: